BILATERALNA INTEGRACJA - zajęcia grupowe
Bilateralna integracja – to współpraca i koordynacja – w czasie, kiedy jakiś określony ruch jest wykonywany przez jedną stronę ciała niezależnie od ruchów jego drugiej strony, oraz zdolność koordynacji obydwu części ciała podczas wykonywania wielu sekwencji ruchów.
Cel: wspieranie rozwoju, zdolności edukacyjnych i wzmacniania odporności.
Program treningu zakłada m.in.: poprawę integracji dwustronnej, poprawę schematu ciała i lepszą koordynację, rozwój lateralizacji i percepcji przestrzennej, integrację międzypółkulową, poprawę wielozadaniowości, promocję zdolności fizycznych i poznawczych, wzmacnianie poczucia własnej wartości.
Opis zajęć:
- Zajęcia skierowane są dla dzieci w wieku 7-9 lat, które mają trudności w nauce, zachowaniu lub odnoszą niepowodzenia. Wskazaniami są m.in. słaby schemat ciała, obniżona koordynacja dwustronna, trudności z przekraczaniem linii środka zarówno na poziomie ruchowym jak i wzrokowym, niskie umiejętności w wykonywaniu sekwencji ruchowych, niewykształcona w pełni lateralizacja, słaba równowaga i słaba organizacja przestrzenna w działaniu, trudności z wielozadaniowością.
- Zajęcia poprzedzone są spotkaniem z rodzicem i dzieckiem, podczas których przedstawiona zostanie specyfika pracy w zakresie integracji bilateralnej oraz zostaną wykonane próby diagnostyczne. Trening kończy się spotkaniem z rodzicem i dzieckiem w celu określenia postępów.
- Tok poszczególnych zajęć będzie dostosowany do grupy, ok 60 minut. Ważna jest systematyczność i wykonywanie ćwiczeń również w domu.
Termin realizacji raz w tygodniu: czwartek godz. 18.00.
Zapisy u prowadzącej: Agnieszka Fabczak – terapeuta pedagogiczny, pedagog; afabczak@eduwarszawa.pl
Rok szkolny 2024/2025