A A A

BILATERALNA INTEGRACJA - zajęcia grupowe

Bilateralna integracja – to współpraca i koordynacja – w czasie, kiedy jakiś określony ruch jest wykonywany przez jedną stronę ciała niezależnie od ruchów jego drugiej strony, oraz zdolność koordynacji obydwu części ciała podczas wykonywania wielu sekwencji ruchów.

Cel: wspieranie rozwoju, zdolności edukacyjnych i wzmacniania odporności.

Program treningu zakłada m.in.: poprawę integracji dwustronnej, poprawę schematu ciała i lepszą koordynację, rozwój lateralizacji i percepcji przestrzennej, integrację międzypółkulową, poprawę wielozadaniowości, promocję zdolności fizycznych i poznawczych, wzmacnianie poczucia własnej wartości.

Opis zajęć:

  • Zajęcia skierowane są dla dzieci w wieku 7-9 lat, które mają trudności w nauce, zachowaniu lub odnoszą niepowodzenia. Wskazaniami są m.in. słaby schemat ciała, obniżona koordynacja dwustronna, trudności z przekraczaniem linii środka zarówno na poziomie ruchowym jak i wzrokowym, niskie umiejętności w wykonywaniu sekwencji ruchowych, niewykształcona w pełni lateralizacja, słaba równowaga i słaba organizacja przestrzenna w działaniu, trudności z wielozadaniowością.
  • Zajęcia poprzedzone są spotkaniem z rodzicem i dzieckiem, podczas których przedstawiona zostanie specyfika pracy w zakresie integracji bilateralnej oraz zostaną wykonane próby diagnostyczne. Trening kończy się spotkaniem z rodzicem i dzieckiem w celu określenia postępów.
  • Tok poszczególnych zajęć będzie dostosowany do grupy, ok 60 minut. Ważna jest systematyczność i wykonywanie ćwiczeń również w domu.

Termin realizacji raz w tygodniu: czwartek godz. 18.00.

Zapisy u prowadzącej: Agnieszka Fabczak – terapeuta pedagogiczny, pedagog; afabczak@eduwarszawa.pl

 

Rok szkolny 2024/2025