Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityka Plików Cookies. Cookies. Możesz okreslić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce [X]


SZUKAJ:


Terapia

Orzecznictwo

Profilaktyka


Aktualizacja danych merytorycznych
9.2016

Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna TOP
wszelkie prawa zastrzeżone.
©2006-2017

Wykonanie

Wojciech Tyrkiel

 
A A A

ZESPÓŁ TERAPII TRUDNOŚCI SZKOLNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY;

Pomoc dla dzieci i młodzieży z trudnościami w uczeniu się, w tym - ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz w uczeniu się matematyki, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów z wadami słuchu i zaburzeniami mowy.

Pomagamy uczniom, których problemy objawiają się:

  • wolnym tempem czytania, błędami w czytaniu: myleniem liter podobnych graficznie, opuszczaniem liter, wyrazów lub całych wierszy, trudnościami w zrozumieniu czytanej treści, niechęcią do czytania zwłaszcza głośnego;
  • trudnościami z opanowaniem poprawnej pisowni m.in. myleniem liter podobnych słuchowo lub/i graficznie, opuszczaniem, dodawaniem, przestawianiem liter, zniekształcaniem zapisu całych wyrazów, błędami ortograficznymi i interpunkcyjnymi;
  • brzydkim i nieczytelnym pismem;
  • trudnościami w liczeniu, rozwiązywaniu zadań z treścią, zastosowaniu wiedzy matematycznej w praktyce. wolnym tempem czytania, błędami w czytaniu: myleniem liter podobnych graficznie, opuszczaniem liter, wyrazów lub całych wierszy, trudnościami w zrozumieniu czytanej treści, niechęcią do czytania zwłaszcza głośnego;

Oferujemy profesjonalną diagnozę:

  •  psychologiczną-pedagogiczną - ustalenie ogólnego poziomu rozwoju umysłowego i emocjonalnego oraz poziomu rozwoju funkcji percepcyjno - motorycznych zaangażowanych w proces czytania i pisania.

Grażyna Cerańska
Bożenna Sawicka
Beata Maria Stojanowska

  • psychologiczno- pedagogiczną - w przypadku niepowodzeń w nauce matematyki  

Agnieszka Mazurek-Krencik
Joanna Tokarska

Prowadzimy terapię dzieci i młodzieży z dysleksją rozwojową:

  • indywidualną (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia psychoedukacyjne) dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjów, liceów, techników
  • grupową - dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów

Grażyna Cerańska 

Beata Maria Stojanowska

 

Prowadzimy również terapię dzieci z trudnościami w nauce matematyki:

Agnieszka Mazurek-Krencik
Joanna Tokarska

Współpracujemy z rodzicami, którzy pragną pomóc swojemu dziecku (wskazówki do pracy w domu, literatura, pomoce) oraz z nauczycielami i pedagogami. Na życzenie rodziców lub opiekunów wydajemy opinie w powyższych sprawach dla potrzeb instytucji oświatowych i komisji egzaminacyjnych.

 

 

Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku 4 - 10 lat z problemami w rozwoju wzroku, słuchu lub mowy, opóźnionym rozwojem psychoruchowym oraz trudnościami w uczeniu się.

Integracja sensoryczna.

 

Proponujemy nową metodę terapii: Integrację Sensoryczną SI - metodę uczenia poprzez zmysły. Jest to amerykańska metoda terapeutyczna znana w Polsce od 1993 roku. Jakie objawy mogą świadczyć o występowaniu zaburzeń w zakresie Integracji Sensorycznej? Zastanów się i odpowiedz sobie na następujące pytania.

Czy Twoje dziecko:

  • unika zabaw na zjeżdżalniach, huśtawkach, drabinkach, karuzeli,
  • cierpi na chorobę lokomocyjną,
  • nie lubi gier i zabaw sportowych, ma kłopoty ze złapaniem piłki,
  • jest ogólnie rzecz ujmując "niezgrabne" ruchowo; często myli strony: prawo-lewo,
  • ma opóźniony rozwój mowy, obniżoną percepcję słuchową i wzrokową, z trudem zapamiętuje,
  • jest nadwrażliwe na pewne dźwięki,
  • ma trudności w nauce czytania i pisania; pisze litery i cyfry lustrzanym pismem,
  • jest nadpobudliwe psychoruchowo,
  • ma trudności z koncentracją uwagi,
  • negatywnie reaguje na bodźce dotykowe; nie lubi mycia włosów, czesania, obcinania paznokci; unika pewnych tkanin; nie lubi chodzić boso; podczas mycia zębów pojawia się odruch wymiotny?

Jeżeli odpowiedzieli Państwo twierdząco przynajmniej na kilka z powyższych pytań - jest to wskazanie do zdiagnozowania poziomu rozwoju procesów integracji sensorycznej dziecka. Terapeuta SI z naszej Poradni na podstawie klinicznej obserwacji i specjalistycznych testów postawi diagnozę i opracuje indywidualny program terapii. Podczas specjalnie dobranych zabaw ruchowych dziecko w sposób naturalny będzie wyrównywało deficyty w zakresie funkcjonowania poszczególnych systemów zmysłowych. Postęp najpierw ujawni się w sferze sprawności fizycznej dziecka, następnie w jego funkcjonowaniu emocjonalnym; poprawie ulegną funkcje wzrokowe, słuchowe i mowa czynna.

Twoje dziecko zacznie osiągać sukcesy w nauce!

Zapraszają dyplomowani terapeuci SI:

Anna Baszniak

Anna Czeranowska

Monika Piechota

Agnieszka Hajłasz

Agnieszka Scisłowska

Konsultacje i badania są bezpłatne.


Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna TOP