Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityka Plików Cookies. Cookies. Możesz okreslić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce [X]


SZUKAJ:


Terapia

Orzecznictwo

Profilaktyka


Aktualizacja danych merytorycznych
9.2016

Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna TOP
wszelkie prawa zastrzeżone.
©2006-2017

Wykonanie

Wojciech Tyrkiel

 
A A A

WCZESNE WSPOMAGANIE PŁYNNOŚCI MÓWIENIA (WWPM)

Program Wczesnego Wspomagania Płynności Mówienia (WWPM) to kompleksowe działania terapeutyczne mające na celu upłynnienie mowy dziecka oraz stymulowanie psychoruchowego i społecznego rozwoju od momentu wystąpienia wczesnych objawów niepłynności mówienia.

Ogólny program WWPM:

  • terapia logopedyczna – polegająca na: wdrażaniu technik upłynniających mowę, ćwiczeniach koordynujących oddech, fonację i artykulację, relaksacji ukierunkowanej na zwolnienie napięcia mięśniowego, usprawnianiu aparatu artykulacyjnego, korekcji wad wymowy oraz usprawnianiu funkcji komunikacyjnej języka; 
  • terapia psychologiczna – zapewnienie bezpiecznych warunków do swobodnego wyrażania emocji, rozwijanie umiejętności emocjonalnych, rozwój umiejętności wyrażania i radzenia sobie z emocjami ze szczególnym uwzględnieniem złości, nauczenie technik relaksacji i uważności własnego ciała, wzmacnianie mocnych stron dziecka; 
  • terapia pedagogiczna – polegająca na wielozmysłowej stymulacji dziecka, wykonywaniu ćwiczeń z zakresu terapii ręki, stymulowania analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej, udzielaniu wskazówek do pracy w domu zgodnie z programem terapeutycznym i osiąganymi przez dziecko postępami; 
  • współpraca z rodzicami – opracowanie indywidualnego programu terapeutycznego na podstawie diagnozy zespołu WWPM. Program jest dostosowany do indywidualnych potrzeb dziecka. Współpraca polega również na: omawianiu postępów w terapii oraz obszarów deficytowych, opracowywaniu nowych zaleceń zgodnie z aktualnie pojawiającymi się potrzebami.

Jakimi metodami pracujemy:

  • metoda wystukiwania sylab dr Krzysztofa Szamburskiego oraz inne techniki płynnego mówienia (przeciąganie samogłosek, gesty wsparcia, techniki delikatnego startu mowy); 
  • terapia psychologiczna: psychoedukacja dotycząca emocji, relaksacja wizualizacja, techniki zabawowe i twórcze, bajkoterapia, arteterapia, drama oraz Trening uważności. 
  • elementy metody Palin PCI (Parent – Child Interaction Therapy) skoncentrowanej na relacji rodzic – dziecko,
  • programy aktywności – Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja opracowane przez Mariannę Knill i Christophera Knilla; 
  • Metoda Dobrego Startu wg. Marty Bogdanowicz;
  • wczesne wspomaganie rozwoju według Jagody Cieszyńskiej i Marty Korendo; 
  • metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne; 
  • gry i zabawy zespołowe według Vlasty Karaskovej;
  • inne terapie dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci.

Prowadzący: 

mgr Agnieszka Siwińska - pedagog, neurologopeda ; tel. wewn. 104
mgr Łukasz Kowalczyk - logopeda , pedagog specjalny wew. 104 
mgr Hanna Szepietowska – psycholog, terapeuta pedagogiczny; tel. wewn. 111 
mgr Magdalena Golędzinowska- psycholog; tel. wewn. 112

Czas trwania warsztatów: PAŹDZIERNIK 2017 - CZERWIEC 2018 wtorek 10.00-12.00

Zgłoszenia na kolejne edycje: telefonicznie u prowadzących pod numerem telefonu:

Centrala: 22 822 60 47; 22 822 36 01; 22 822 06 11  wewn.: 104, 111, 112


Rok szkolny 2017/2018


Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna TOP