Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityka Plików Cookies. Cookies. Możesz okreslić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce [X]


SZUKAJ:


Terapia

Orzecznictwo

Profilaktyka


Aktualizacja danych merytorycznych
9.2016

Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna TOP
wszelkie prawa zastrzeżone.
©2006-2017

Wykonanie

Wojciech Tyrkiel

 
A A A

WCZESNE WSPOMAGANIE PŁYNNOŚCI MÓWIENIA(WWPM)

Program Wczesnego Wspomagania Płynności Mówienia (WWPM) to kompleksowe działania terapeutyczne mające na celu upłynnienie mowy dziecka oraz stymulowanie psychoruchowego i społecznego rozwoju od momentu wystąpienia wczesnych objawów niepłynności mówienia.

Ogólny program WWPM:

  • terapia logopedyczna – polegająca na: wdrażaniu technik upłynniających mowę, ćwiczeniach koordynujących oddech, fonację i artykulację, relaksacji ukierunkowanej na zwolnienie napięcia mięśniowego, usprawnianiu aparatu artykulacyjnego, korekcji wad wymowy oraz usprawnianiu funkcji komunikacyjnej języka;
  • terapia psychologiczna – polegająca na wspieraniu sfery emocjonalnej, społecznej i intelektualnej. Koncentruje się na nauce umiejętnego nawiązywania i podtrzymywania relacji społecznych, rozumienia i kontroli stanów emocjonalnych, rozwijaniu logicznego myślenia i koncentracji oraz wspieraniu sfery motywacyjnej dziecka.
  • terapia pedagogiczna – polegająca na wielozmysłowej stymulacji dziecka, wykonywaniu ćwiczeń z zakresu terapii ręki, stymulowania analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej, udzielaniu wskazówek do pracy w domu zgodnie z programem terapeutycznym i osiąganymi przez dziecko postępami;
  • współpraca z rodzicami – opracowanie indywidualnego programu terapeutycznego na podstawie diagnozy zespołu WWPM. Program jest dostosowany do indywidualnych potrzeb dziecka. Współpraca polega również na: omawianiu postępów w terapii oraz obszarów deficytowych, opracowywaniu nowych zaleceń zgodnie z aktualnie pojawiającymi się potrzebami.

Jakimi metodami pracujemy?

  • metoda wystukiwania sylab dr Krzysztofa Szamburskiego oraz inne techniki płynnego mówienia (przeciąganie samogłosek, gesty wsparcia, techniki delikatnego startu mowy);
  • terapia psychologiczna: w nurcie poznawczo-bahawioralnym dostosowana do wieku małego dziecka, terapia przez sztukę, relaksację, wizualizację, techniki zabawowe i twórcze, bajkoterapię, arteterapię.
  • elementy metody Palin PCI (Parent – Child Interaction Therapy) skoncentrowanej na relacji rodzic – dziecko,
  • programy aktywności – Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja opracowane przez Mariannę Knill i Christophera Knilla;
  • Metoda Dobrego Startu wg. Marty Bogdanowicz;
  • wczesne wspomaganie rozwoju według Jagody Cieszyńskiej i Marty Korendo;
  • metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne;
  • gry i zabawy zespołowe według Vlasty Karaskovej;
  • inne terapie dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci. .

Prowadzące:

mgr Agnieszka Siwińska - pedagog, neurologopeda ; tel. wewn. 104

mgr Łukasz Kowalczyk - logopeda , pedagpg specjalny wew. 104

mgr Hanna Szepietowska – psycholog, terapeuta pedagogiczny; tel. wewn. 111

Czas trwania warsztatów: PAŹDZIERNIK 2016 - CZERWIEC 2017 w każdy wtorek 08.00-13.00

Zgłoszenia na kolejne edycje: telefonicznie u prowadzących pod numerem telefonu: 22 822-36-01; 822-06-11; 228226047 wewn. 104, 111

Rok szkolny 2016/2017


Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna TOP